A reflux okai

(0/0)

A reflux létrejöttében nagy szerepet játszanak az alkati adottságok, de bizonyos ételek, italok és gyógyszerek is elősegítik a kialakulását. A nehéz, zsíros ételek, a kávé, a fekete tea, a csokoládé, az erősen fűszerezett, csípős ételek, valamint a savakban dús gyümölcsök el tudják ernyeszteni a gyomor záróizmát, kedvezve a gyomorsav visszafolyásának.

A szénsavas, cukros üdítők és az alkoholos italok ugyancsak növelik a reflux kialakulásának esélyét, valamint a már meglévő reflux tüneteit súlyosbítják.  Ezen kívül léteznek olyan gyógyszerek, amiknek szedése során mellékhatásként jelentkezhet reflux. A leggyakrabban alkalmazott ilyen gyógyszerek a nem-szteroid gyulladáscsökkentők (NSAID), valamint bizonyos nyugtatók, asztmaellenes gyógyszerek és szívgyógyszerek. A NSAID típusú gyógyszerek többségének a hatóanyaga savas kémhatású, így a gyomorban lévő amúgy is savas közeget tovább savasítják, amire a gyomornedv fokozott termelésével válaszol szervezetünk.

Az asztmaellenes gyógyszerek, a szívgyógyszerek és a nyugtatók pedig bizonyos esetekben csökkentik a záróizom tónusát, ennek következtében a gyomorsav akadály nélkül kúszhat felfelé a nyelőcsőben.

Hajlamosító tényezőként érdemes megemlíteni az elhízást, az ülőmunkát,a derékban szoros ruhákat és a terhességet. Mindegyik esetben a gyomort a normálisnál nagyobb nyomás éri, hol alulról, hol oldalról. Ilyenkor megoldás lehet a felesleg leadása, ülőmunka esetén javasolt óránként 5-10 percre felállni és sétálni, valamint viseljünk bő, kényelmes ruhákat. Terhesség esetén szintén a hasűri nyomásfokozódás a reflux oka, ebben az esetben a reflux meg szokott szűnni a szülés után.

Ha a fizikai hatásokat kizártuk vagy kezeltük és továbbra is refluxxal küzdünk, akkor célszerű megvizsgálni a lelkiállapotunkat. Fokozott stressz, idegesség hatására általában az emésztőrendszerünk reagál elsőként. Van, akinél az idegeskedés hasmenést vagy székrekedést okoz, sokszor viszont reflux formájában képeződik le a stressz. Ha ismerjük a stressz okát, akkor a legegyszerűbb azt megszüntetni, amennyiben ez nem lehetséges, sokat segíthet, ha például meditálunk vagy elsajátítunk relaxációs technikákat. Járjunk rendszeresen jógázni vagy keressünk egy olyan tevékenységet, ami nyugtatólag hat ránk!

Értékelés
(0/0)
Értékelés Írása
Ez a név fog megjelenni a hozzászólásodnál!
Pl.: Nagyon egészséges, jó ár, stb.
Pl.: Csomagolás, kevésbé hatásos, stb.
Minimum 20 karaktert írj! Az elküldött értékelés perceken belül megjelenik az oldalon! (Kötelező).